خبر

ساخت وبلاگ

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، از دستگیری چهل نفر در شرق ایران خبر داده که با کندن تونل قصد 'انفجار و عملیات' داشته‌اند'.

به گفته آقای رحمانی فضلی این افراد بعد از کشف تونلی به عمق ۲۰ متر و به طول ۴۰ متر دستگیر شده‌اند.

در اظهاراتی که از وزیر کشور ایران منتشر شده اشاره‌ای به محل دقیق دستگیری نشده است.

ساعتی پیش از انتشار گفته‌های وزیر کشور ایران، نیروی انتظامی از شناسایی و انهدام "یک تیم تروریستی" و دستگیری ده نفر در شهرستان خاش با همکاری ماموران وزارت اطلاعات خبر داده بود.

به نوشته سایت پلیس ایران این افراد در ارتباط با "حفاری تونلی به‌قصد خرابکاری در منزلی در هم‌جواری دو مرکز مهم نظامی و امنیتی" بازداشت شدند.

بر اساس گزارش پلیس این تونل در عمق ۲۰ متری به طول ۳۰ متر به سوی مقرهای نظامی و امنیتی حفر شده بود.

نیروی انتظامی گفته است که "یک ریموت تله انفجاری، مقادیری سلاح و مهمات، وسایل حفاری پیشرفته و نقشه‌ای که مسیر حفاری به این اماکن در آن ترسیم شده بود" در این عملیات توقیف شده است.

خبرهای مربوط به دستگیری افرادی در ارتباط با حفر تونل امروز در حالی منتشر شده که روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان "شایعه" چنین دستگیری‌هایی را تکذیب کرده بود.

حسین رحیمی دیروز چهارشنبه ۳۰ تیر در واکنش به اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و نقل‌شده از مقام‌های محلی گفته بود: "این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و عده‌ای مخالف نظام و ملت درصدد پخش شایعات بی اساس و ترویج احساس ناامنی در میان مردم هستند.

در هفته‌های اخیر بارها خبر دستگیری افراد یا گروه‌های "شرور"، "تروریستی" و "تکفیری"در نقاط مختلف ایران منتشر شده است.

+وزیر اطلاعات: تکفیری ها ۵۰ هدف انفجاری را در ایران شناسایی کرده بودند

+سپاه پاسداران: محموله مواد منفجره و تجهیزات انفجاری کشف کردیم

مقام‌های سیاسی و نظامی ایران درباره تلاش برای نفوذ امنیتی در ایران هشدار می‌دهند اما ‌هم‌زمان تاکید می‌کنند که نیروهای نظامی و امنیتی بر مرزها و فعالیت گروه‌ها اشراف دارند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:03

دو حزب عمده مخالف دولت ترکیه از برقراری وضعیت اضطراری در کشور انتقاد کرده‌اند.

مطابق قوانین وضعیت اضطراری در ترکیه دولت می‌تواند حقوق و آزادی‌های شهروندان را محدود و بدون رجوع به پارلمان قوانینی را تصویب کند.

اوزگور اوزل، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق در پارلمان، گفته است هر چهار حزب حاضر در پارلمان ترکیه به اتفاق تلاش برای کودتا را محکوم کردند و این شایسته نیست که دولت چنین پارلمانی را از روند تصمیم‌گیری‌ کنار بگذارد.

فیگن یوکسکداغ، از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها هم گفته است این حزب همان طوری که با ذهنیت طرفدار کودتا مخالف بوده است، منتقد فضای سیاسی که به این کودتا منجر شد هم بوده است. خانم یوکسکداغ گفت: "شان ما مردم ترکیه نه این است که تحت حاکمیت کودتاچیان باشیم، نه حاکمیت رژیم‌های ضددموکراتیک."

به دنبال کودتای نافرجام هفته گذشته تصفیه وسیعی در ارتش، پلیس، دادگستری و دیگر نهادهای ترکیه به راه افتاده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شب چهارشنبه اعلام کرد که در کشور وضعیت اضطراری برقرار می‌شود.

نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه، امروز گفته است که کشورش برای مدتی کنوانسیون حقوق بشر اروپا را معلق می‌کند. او اشاره کرده است که فرانسه هم با برقراری وضعیت اضطراری مدتی اجرای این کنوانسیون را معلق کرد.

مقام‌های دولت در روزهای اخیر گفته‌اند که ممکن است مجازات اعدام را به نظام حقوقی و قضایی کشور بازگردانند.

حزب حرکت ملی اعلام کرده است که از بازگشت حکم اعدام حمایت خواهد کرد. دولت باچلی، رهبر این حزب، گفته است که از تصمیم دولت برای برقراری وضعیت اضطراری هم حمایت می‌کند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:03

رئیس جمهور ترکیه در پی کودتای ناکام جمعه شب گذشته برای سه ماه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

رجب طیب اردوغان که پس از نشست کابینه در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا صحبت می کرد قول داد که "همه ویروس ها در نیروهای مسلح را پاکسازی کند."

این تصمیم می تواند برای تمدید بازداشت تقریبا ۱۰ هزار نفر پس از کودتای نافرجام مورد استفاده قرار گیرد.

در پی آن کودتا بیش از ۶۰۰ مدرسه هم تعطیل شده و هزاران کارمند دولتی اخراج شده اند.

آقای اردوغان گفت که "وضعیت اضطراری برای برطرف کردن این تهدید در اسرع وقت" لازم است و افزود شهروندان نباید "کمترین نگرانی در مورد دمکراسی، حاکمیت قانون، حقوق و آزادی های بنیادی داشته باشند."

او در نطق خود گفت که وضعیت اضطراری از این ارزش ها حفاظت خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه از کسانی که در جریان کودتا کشته شدند به عنوان "شهدا" یاد کرد و گفت که ترکیه "هرگز شهامت و فداکاری کسانی که جان خود را از دست دادند فراموش نمی کند."

آقای اردوغان گفت که کشورهای خارجی باید از دخالت در امور داخلی ترکیه پرهیز کنند و افزود: "این ملت حق تعیین سرنوشت خود را دارد."

او پس از نشستی با شورای امنیت ملی و کابینه در پایتخت صحبت می کرد.

فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان در واکنش به نطق آقای اردوغان دولت ترکیه را ترغیب کرد هم به حاکمیت قانون احترام بگذارد و هم واکنشی متناسب و سنجیده به تلاش برای کودتا نشان دهد.

او گفت:‌ "فقط مشارکت قابل اثبات در اقدامات غیرقانونی، نه تمایلات سیاسی، باید سرمنشا اقدام دولت باشد."

"همچنین حیاتی است که اعلام وضعیت اضطراری فقط تا زمان لازم اجرا شود و این وضعیت در اولین فرصت ممکن پایان یابد."

آقای اردوغان پیشتر نسبت به بازداشت ها و تعلیق های تازه اخطار داد. دولت او فتح الله گولن روحانی ساکن آمریکا و هواداران او را مسئول کودتا معرفی می کند.

از زمان کودتا تاکنون بیش از ۵۰ هزار کارمند دولتی بازداشت، اخراج یا معلق شده اند.

روز چهارشنبه ۹۹ افسر ارشد نظامی در ارتباط با آن رویدادها متهم شدند.

مقام ها همچنین به برخورد با مقام های دانشگاه ها و مدارس ادامه می دهند. تعدادی موسسه آموزشی تعطیل شده، سفرهای خارجی دانشگاهیان متوقف شده و روسای دانشکده ها وادار به کناره گیری شده اند.

عفو بین الملل این اقدامات را "سرکوبی در ابعاد استثنایی" توصیف کرده است.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:36

درگیری‌ها در شهر بُمُون-سور-اُوآز فرانسه برای دومین شب متوالی ادامه داشته است.

درگیری‌ها پس از مرگ مرد جوان سیاهپوستی که در پاسگاه پلیس بود، آغاز شد.

معترضان به سوی پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند. آنها همچنین تلاش کردند ساختمان شورای شهر را به آتش بکشند.

تا کنون هشت نفر بازداشت شده‌اند.

پلیس شهر بُمُون-سور-اُوآز می‌گوید این جوان سیاهپوست روز سه‌شنبه به علت حمله قلبی درگذشت. او در این شهر که در سی کیلومتری شمال پاریس است، بازداشت شده بود.

اما دوستان این جوان می‌گویند که او در سلامت بوده و کتک خورده بود.

قرار است امروز، پنجشنبه، کالبدشکافی صورت گیرد.

یازده سال پیش، به دنبال مرگ دو نوجوان که تلاش کرده بودند مانع از بازداشت خود توسط پلیس شوند، حومه پاریس و بخش‌هایی از فرانسه به مدت دو هفته شاهد ناآرامی‌ها و درگیری‌هایی بود.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:36

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در تشریح سیاست خارجی خود، کمک آمریکا به کشورهای عضو ناتو در برابر حمله روسیه را به اجرای تعهدات این کشورها مشروط کرده و از اقدامات رئیس جمهوری ترکیه در پی کودتای نافرجام اخیر حمایت به عمل آورده است.

آقای ترامپ که قرار است روز پنجشنبه رسما به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه معرفی شود، در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرده است که در صورت انتخاب به ریاست جمهوری، همه تصمیمات او از جمله در حوزه سیاست خارجی بر اساس شعار "آمریکا اولویت است" اتخاذ خواهد شد. انتظار می رود این شعار، که گویا مواضع به شدت ملی‌گرایانه آقای ترامپ است، محور سخنرانی او در مراسم پذیرش رسمی نامزدی حزب جمهوریخواه را تشکیل دهد.

دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران، حتی از تضمین حمایت نظامی کامل ایالات متحده از بیست و هشت متحد آن کشور در پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - خودداری کرد. در پاسخ به سئوالی در مورد نگرانی کشورهای عضو ناتو در حوزه بالتیک از اقدام نظامی روسیه، آقای ترامپ گفت که اگر روسیه به آنها حمله کند، قبل از پاسخ به درخواست کمک از سوی آنها این موضوع را بررسی خواهد کرد که "آیا آنها به تمامی تعهدات خود نسبت به آمریکا عمل کرده اند یا نه." وی گفت: "تنها اگر چنین کرده باشند، جواب ما مثبت خواهد بود."

آقای ترامپ استقرار نیروهای آمریکایی در نقاط مختلف جهان را نیز قابل بازنگری دانسته و گفته است که برای دفاع از منافع و امنیت ایالات متحده، همیشه می توانیم به نیروهای مستقر در خاک آمریکا اتکا کنیم که کم هزینه تر است." وی از جمله در ضرورت استقرار نیروهای آمریکایی در کره و ژاپن به منظور دفاع از این کشورها در برابر تهاجم احتمالی کره شمالی تردید کرده است.

منتقدان دونالد ترامپ گفته اند که نگرش او به روابط خارجی ایالات متحده به طور کامل تابع ملاحظات اقتصادی است.

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت انتخاب به ریاست جمهوری، تعهدات ایالات متحده در چارچوب پیمان ناتو را بررسی خواهد کرد و از سایر اعضای این پیمان خواهد خواست تا سهم بیشتری در تامین نیازهای این سازمان برعهده بگیرند و هزینه هایی را که ایالات متحده طی دهه های اخیر تقبل کرد، تامین کنند. وی گفت که "عصر سخاوتمندی آمریکا" پایان یافته و او در نظر دارد تعهداتی را که به زیان آمریکاست لغو کند و مفهوم "شریک و همکار آمریکا را تعریف مجدد کند."

آقای ترامپ دیدگاهی را هم که از پایان جنگ دوم جهانی مورد قبول نهادهای و تشکیلات سیاسی ایالات متحده قرار داشته مورد تردید قرا رداده است. براساس این دیدگاه، آمریکا دارای مسئولیت اخلاقی از جهت دفاع از نظم و قانون و پیشبرد ارزش هایی مانند حقوق بشر، آزادی و دموکراسی در جهان است.

در این مورد، آقای ترامپ با اشاره به حادثه اخیر کشته شدن چند مامور پلیس در آمریکا، گفته است: "به وضعیت کشورمان نگاه کنید، وقتی اینجا آدم‌هایی مامور پلیس ما را غافلگیر می‌کنند و به ضرب گلوله می‌کشند، چطور می‌توانیم برای دیگران موعظه کنیم؟"

در مورد تحولات اخیر ترکیه، در حالی که بسیاری از منابع غربی نسبت به گرایش‌های اقتدارگرایانه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری، ابراز نگرانی کرده و در مورد برخورد خشونت‌آمیز با متهمان به ارتباط با کودتای اخیر هشدار داده اند، دونالد ترامپ اقدامات آقای اردوغان را ستود و گفت که "از اینکه توانسته اوضاع را به نفع خود تغییر بدهد، برایش احترام فراوان قایلم." آقای ترامپ با اشاره به گمانه زنی در این مورد که ممکن است کودتای ترکیه ساختگی بوده و با هدف پاکسازی تشکیلات دولتی برپا شده باشد، گفت که "بعضی می گویند که این ماجرا، نمایشی بوده اما من فکر نمی کنم اینطور باشد."

نامزد حزب جمهوریخواه گفت که در صورت انتخاب به ریاست جمهوری آمریکا، اطمینان دارد که خواهد توانست رئیس جمهوری ترکیه را قانع کند که برای شکست داعش تلاش بیشتری بکند. در مورد سوریه، او گفت که اولویت سیاست خارجی آمریکا باید شکست داعش باشد نه برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه. آقای ترامپ گفت: "بشار اسد مرد بدی است و جنایات فراوانی کرده اما گروه دولت اسلامی خطر بزرگ‌تری را متوجه ایالات متحده می کند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:36

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه به دنبال حمله هفته پیش در شهر نیس، دستور فراخوانی هزاران نیروی احتیاط برای خدمت را صادر کرده است.

در حمله نیس ۸۴ نفر کشته شدند. یک نفر با کامیونی به میان جمعیت راند و پس از آن مردم را به گلوله بست. مهاجم به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

آقای اولاند که در یک مرکز آموزش نیروهای شبه‌نظامی سخن می‌گفت، افزود که او نزدیک به ده هزار پلیس را که به تازگی بازنشسته شده بودند، به خدمت فراخوانده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که نزدیک به سه هزار پلیس احتیاط را تا پایان ماه به خدمت فرا خواهند خواند.

آقای اولاند همچنین از داوطلبان خواسته است تا به نیروی احتیاط بپیوندند و محدودیت سنی پیوستن به این نیرو را از سی سال به چهل سال افزایش داده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه از مردم کشورش خواسته تا نحوه ارائه کمک‌های اولیه را یاد بگیرند.

در همین حال مجلس فرانسه قانون برقراری وضعیت اضطراری در این کشور را برای شش ماه دیگر تمدید کرده است.

پیش از حمله در شهر نیس قرار بود این قانون لغو شود.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:30

وزارت دارایی آمریکا سه نفر را، که می گوید از اعضای ارشد القاعده و ساکن ایران هستند، تحریم کرده است. وزارت دارایی آمریکا می‌گوید این افراد در جنوب آسیا و منطقه خاورمیانه به نقل و انتقال پول و جا به جایی عوامل القاعده می‌پرداخته‌اند.

محمد العمری خالدی، محمد ابراهیم بیومی و ابوبکر محمد محمد قومین سه نفری هستند که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده شهروندان آمریکایی اجازه ندارند که هیچ داد و ستدی با این افراد بکنند و دولت آمریکا هم خود را مجاز می‌داند که دارایی‌های این سه نفر را توقیف کند.

پیش از این، گزارش‌های مختلفی از حضور چند عضو شبکه القاعده در ایران و اخراج آنها از این کشور منتشر شده بود.

آمریکا می‌گوید یکی از سه نفری که امروز تحریم شده‌اند برای آزاد کردن اعضای زندانی القاعده در ایران فعالیت‌هایی داشته است.

سال گذشته گزارش‌هایی از تبادل زندانی میان ایران و القاعده منتشر شده بود اما ایران این گزارش‌ها را بی اساس خواند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:30

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم قبلی دادگاه برای مصادره و فروش برج آسا، متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا را رد کرده است.

دادگاه قبلی به بازماندگان قربانیان حملات یازدهم سپتامبر و چند بمب‌گذاری دیگر مجوز دریافت غرامت از محل فروش برج آسا در نیویورک و دیگر اموال بنیاد علوی را داده بود.

اما دادگاه بالاتر حوزه دوم آمریکا که ایالاتی در شمال‌شرق این کشور را پوشش می‌دهد، روز چهارشنبه ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیر) با صدور حکمی جدید مانع از فروش برج ۳۶ طبقه آسا در منطقه تجاری منهتن نیویورک شد. این برج تجاری حدود یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

این دادگاه همچنین مجوز فروش دیگر ساختمان‌ها و مستغلات بنیاد علوی را غیرقانونی خوانده است.

بهار سال گذشته پرت بهارارو، دادستان آمریکایی اعلام کرده بود با تایید یک قاضی فدرال اموال بنیاد علوی و شرکت آسا در آمریکا مصادره می‌شود و از محل فروش آنها به قربانیان "وقایع تروریستی" که آمریکا دولت ایران را در آنها دخیل می‌داند، خسارت پرداخت خواهد شد.

یکی از استدلال‌های دادگاهی که حکم اولیه را صادر کرد این بود که درآمدهای حاصله از برج تجاری آسا به یک بانک دولتی در ایران می‌رسد و این موضوع ناقض تحریم‌های بانکی و اقتصادی ایران (در آن زمان) بوده است.

اما دادگاه استیناف با رد این حکم گفته ادعای 'کنترل دولتی بر اموال و درآمدهای بنیاد علوی و شرکت آسا' را نمی‌پذیرد.

حکم قبلی دادگاه، علاوه بر مصادره و فروش برج آسا در منهتن نیویورک، ساختمان‌هایی در کوینزبرو (نیویورک)؛ هوستون (تگزاس)؛ راکویل (مریلند)؛ کارمیشل (کالیفرنیا)؛ و کاتارپین (ویرجینیا) را هم شامل می‌شد.

دولت ایالات متحده این پرونده را در سال ۲۰۰۸ میلادی به دادگاه برد و از آن‌ زمان دادستان‌های فدرال در پی مصادره اموال بنیاد علوی و شرکت آسا بوده‌اند. اموالی که علاوه بر برج منهتن، شامل چهار مسجد و سایر املاک و دارایی‌های متعلق به بنیاد و شرکت آسا در ایالت‌های مختلف آمریکا می‌شود.

طبق دادخواستی که دولت آمریکا تسلیم دادگاه کرده بود، ۶۰ درصد از این برج در مالکیت بنیاد علوی است و ۴۰ درصد دیگر هم به شرکت آسا تعلق دارد.

این برج ۳۶ طبقه را در زمان حکومت سلطنتی ایران، بنیاد پهلوی، که یک نهاد غیر انتفاعی ایرانی بود، خریداری کرد.

پس از انقلاب اسلامی در ایران، بنیاد پهلوی به بنیاد علوی تغییر نام یافت و تحت نظر رهبر وقت جمهوری اسلامی قرار گرفت.

بخش عمده‌ای از اموال بنیاد علوی بعدا به بنیاد مستضعفان ایران انتقال یافت اما بنیاد علوی مدتی بعد به عنوان یک موسسه مستقل غیرانتفاعی و خیریه ثبت شد.

دولت آمریکا می‌گوید مالک دیگر این برج، شرکت آسا، یک شرکت صوری متعلق به بانک ملی ایران بوده است.

در سه دهه گذشته، پرونده‌های متعددی در دادگاه‌های آمریکا و چند دادگاه کانادا علیه دولت ایران طرح شده است. پرونده مربوط به قربانیان گروگان‌گیری‌های لبنان و بمب‌گذاری‌ پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت که هر دو اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی روی دادند و همچنین پرونده قربانیان انفجار برج‌های خُبر در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۳ و انفجارهای دیگری در اسرائیل و چند نقطه دیگر جهان از آن جمله اند.

وکلای بازماندگان این وقایع دولت ایران را "حامی یا مشارکت‌کننده" در انجام آنها می‌دانند و خواستار دریافت غرامت از محل مصادره اموال دولت ایران هستند.

ایران بارها به رای‌های صادر شده در این باره اعتراض کرده و ضمن تکذیب داشتن هرگونه نقشی در وقایع مورد اشاره در احکام دادگاه، روند رسیدگی و صدور حکم دادگاه‌های آمریکایی و کانادایی را "فاقد وجاهت قانونی" خوانده است.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:30

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، می‌گوید علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل برکنارشده بانک ملت، به اتهام حضور در یک "فساد اقتصادی بزرگتر" از پرونده حقوق‌های بالای مدیران بازداشت شده است.

آقای جعفری گفته است: "مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است. قطعا دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است. اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگتر دستگیر شده‌ است."

علی رستگار سرخه‌ای یکی از مدیران ارشد بانکی است که در هفته‌های اخیر نامشان در جنجال افشای فیش‌های حقوقی مطرح شده و از مقام خود برکنار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه می‌خواهید درباره جنجال فیش‌های حقوقی بدانید

چندی پیش خبرگزاری تسنیم این ادعا را علیه آقای رستگار سرخه‌ای مطرح کرد که در سال ۹۴ از دو شرکت خارجی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان "پاداش" گرفته بوده است.

همچنین این ادعا مطرح شد که او به یکی از نزدیکان حسن روحانی چند میلیارد تومان کمک کرده بود. رسانه‌های محافظه‌کار همچنین مدعی شدند که علی رستگار سرخه‌ای با حسین فریدون، برادر رئیس جمهور، روابط نزدیکی داشته است.

آقای رستگار سرخه‌ای روز سه‌شنبه بازداشت شد. فرمانده سپاه پاسداران امروز، چهارشنبه ۳۰ تیر، درباره اتهام فساد اقتصادی او گفته است: "این‌ها یک شبکه بوده‌اند و برخی از سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند."

فرمانده سپاه پاسداران گفته است "پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی" از پروژه‌های اطلاعاتی سپاه هستند.

مقام‌های عالی جمهوری اسلامی دستور داده‌اند که با تخلفات در زمینه حقوق‌های بالا برخورد شود. شماری از هواداران دولت حسن روحانی با اشاره به فسادهای اقتصادی دوران محمود احمدی‌نژاد می‌گویند رفتار چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار در این زمینه "سیاسی" بوده و آنها تنها می‌خواهند به اعتبار دولت حسن روحانی ضربه بزنند.

آقای روحانی چند روز پیش گفت پرونده حقوق‌ها باعث "فراموشی دزدی‌های قبلی" نمی‌شود.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:51

رئیس مجلس ایران ضمن انتقاد از بخشی از گزارش اخیر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که ایران را به کوتاهی در اجرای توافق هسته‌ای متهم کرده بود، خواستار واکنش نسبت به آن شده است.

در جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه، ٣٠ تیر (٢٠ ژوئیه)، علی لاریجانی، رئیس مجلس، در سخنان پیش از دستور خود گفت که گزارش بان کی مون به شورای امنیت در مورد برجام "از جهات مختلف خطاهایی را در برداشت که برای جایگاه دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوعی سقوط آزاد محسوب می‌شود."

اشاره او به بخشی از این گزارش است که در آن آمده آزمایش‌های موشکی ایران "با روح توافق هسته‌ای و سازندگی آن سازگار نیست" و از ایران خواسته شده از ادامه این آزمایش‌ها که، به گفته دبیرکل، "به صورت بالقوه باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود" خودداری ورزد.

آقای لاریجانی گفت "سئوال این است که پرتاب موشک با کدام قسمت از توافق هسته‌ای ناسازگاری دارد؟" وی افزود: "روح برجام یک امر سیالی نیست که مجالی برای دبیرکل ایجاد کند که هر حرف بی‌ربطی را به آن نسبت دهد." رئیس مجلس گفت موضوع موشک بالستیک در برجام نیست و تنها در ضمیمه قطعنامه ٢٢٣١ مصوب شورای امنیت آمده است که ایران از ساخت موشک‌هایی که برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده پرهیز کند.

رئیس مجلس گفت: "مگر ایران چنین طرحی انجام داده است که آقای دبیرکل آن را با روح برجام در تغایر اعلام می‌کند؟" وی سخنان بان کی مون را که گفته بود آزمایش موشکی ایران می‌تواند باعث تشدید تنش در منطقه شود، مردود دانست و او را متهم کرد که "مطالب خود را بر پایه سستی قرار داده است."

آقای لاریجانی خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت که کسانی عامل تنش در منطقه بوده‌اند که "یک سال و نیم یمن را به خاک و خون کشیدید و شما با وقاحت بی‌سابقه حتی حاضر نشدید از منظر حقوق بشر برای کودکان قربانی جمله‌ای اظهار کنید."

وی مقامات بحرین را هم، بدون ذکر نام آن کشور، به خاطر اینکه "از رهبر دینی کشور خود سلب تابعیت می‌کنند" عامل تنش در منطقه معرفی کرد و همچنین گفت که "تنش را کسانی پنج سال در سوریه ادامه دادند که موشک‌های تاو به دست تروریست‌ها رساندند و علی‌القاعده شما می‌دانید که این موشک‌ها ساخت کجاست."

موشک تاو یک موشک هدایت شونده ضد تانک ساخت آمریکاست که در اختیار شماری از کشورهای جهان قرار گرفته است. قبل از انقلاب اسلامی، ارتش ایران نیز به این موشک مجهز بود.

رئیس مجلس ایران در ادامه اظهارات خود، دبیرکل سازمان ملل را متهم کرد که مصوبه کنگره آمریکا در مورد محدودیت علیه ایران را به عنوان اقدامی برخلاف برجام ذکر نکرده است.

آقای لاریجانی همچنین از اینکه دبیرکل سازمان ملل و برخی اعضای شورای امنیت "سفرهای نیروی قدس به عراق را مصداق نقض برجام" دانسته‌اند انتقاد کرد و گفت: "به جای تشکر از ایران و نیروی قدس که با حضور غیرتمندانه خود در مقابل تروریسم‌های وحشی به کمک دولت عراق پرداخته‌اند و توانسته‌اند داعش را از بسیاری از شهرهای عراق بیرون کنند، ادعانامه کذایی منتشر می‌کنید."

رئیس مجلس در پایان اظهارات خود گفت: "مجلس شورای اسلامی با ابراز کمال تاسف از اقدام دبیرکل، به دولت آمریکا و مجلس نمایندگان و سنا هشدار می‌دهد که اقدامات ایذایی به نقطه‌ای رسیده است که راهی جز مقابله برای ایران باقی نمانده و ضمنا لازم است سازمان انرژی اتمی مطابق قانون مربوط راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای برای غنی سازی در درجات مورد نیاز کشور را آماده نموده و مجلس شورای اسلامی را در جریان امر قرار دهد."

اشاره آقای لاریجانی به قانون "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری ا سلامی ایران در اجرای برجام" مصوب مهر سال ١٣٩٣ است که دولت را ملزم می‌کند تا "هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان" را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تشخیص شورای امنیت ملی، به اقدامات متقابل مبادرت ورزد به نحوی که ظرفیت غنی‌سازی ایران طی دو سال به ١٩٠ هزار سو افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مجلس - خانه ملت - بعد از نطق آقای لاریجانی، "نمایندگان شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا سر دادند."

با فرارسیدن سالگرد اعلام توافق هسته ای، اظهارنظرهای متفاوتی در مورد مذاکرات هسته ای و نتایج آن منتشر شده است. برخی از مخالفان برجام گفته‌اند که توافق هسته‌ای باعث بهبودی قابل توجه در شرایط اقتصادی ایران نشده است در حالیکه حامیان برجام، ضمن دفاع از دستاوردهای آن، بر این نظر بوده‌اند که در صورتی که توافق هسته‌ای به دست نمی‌آمد، ادامه و احتمالا تشدید تحریم‌ خارجی و حتی اقداماتی فراتر از آن، می‌توانست شرایط دشوارتری را برای ایرانیان به دنبال آورد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:51

نمایندگان پارلمان اسرائیل طرح اخراج نمایندگان را تصویب کرد.

روز چهارشنبه، ٣٠ تیر (٢٠ ژوئیه)، نمایندگان پارلمان اسرائیل - کنست - طرح جنجال برانگیز اخراج نمایندگان "خاطی" را تصویب کردند که طبق آن، اگر نماینده‌ای "مرتکب تحریک به نژادپرستی شود یا از عملیات مسلحانه علیه کشور اسرائیل حمایت کند" ممکن است با رای سایر نمایندگان از پارلمان اخراج شود.

پس از مذاکراتی پرتنش در پارلمان، در مورد این طرح رای‌گیری به عمل آمد و از یکصد و بیست نماینده کنست، ٦٢ نماینده به آن رای مثبت، ٤٧ نماینده به آن رای منفی و سایر نمایندگان به آن رای ممتنع دادند. طبق این مصوبه، برای اخراج یک نماینده، به رای سه چهار نمایندگان کنست، یعنی ٩٠ نفر نیاز است.

در جریان مذاکرات کنست، نمایندگان عرب پارلمان به شدت با این طرح مخالفت کرده و گفتند که این مصوبه مشخصا آنان را هدف قرار داده است.

این طرح، که از حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم برخوردار بود، پس از آن به پارلمان ارائه شد که چند تن از نمایندگان عرب کنست با خانواده‌های چند فلسطینی که توسط نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده بودند ملاقات کردند. مقامات امنیتی اسرائیل گفتند که کشته‌شدگان در جریان اقدام مسلحانه علیه اسرائیل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده بودند و حمایت از آنان به معنی تضعیف امنیت کشوری است که این نمایندگان در پارلمان آن عضویت دارند.

نمایندگان عرب کنسبت که در این ملاقات‌‌‌ها حضور داشتند گفتند که هدف آنان حمایت از عملیات مسلحانه علیه اسرائیل یا یهودیان این کشور نبود بلکه تنها می‌خواستند در مورد بازگرداندن اجساد فلسطینیان کشته شده به خانواده هایشان با آنان گفتگو کنند.

شهروندان عرب اسرائیل عمدتا از بازماندگان ساکنان عرب سرزمینی هستند که امروزه کشور اسرائیل را تشکیل می‌دهد. کوتاه مدتی پس از مصوبه سازمان ملل در اعلام موجودیت اسرائیل در سال ١٩٤٨، نخستین جنگ بین اعراب و اسرائیل روی داد. قبل از آغاز جنگ، بسیاری از اعراب ساکن کشور جدید به خاطر فرار از درگیری محل سکونت خود را ترک کردند در حالیکه بسیاری از آنان انتظار داشتند کشورهای عرب در جنگ پیروز شوند و با از میان برداشتن اسرائیل، آوارگان جنگی بار دیگر به خانه‌های خود بازگردند. این جنگ به نفع اسرائیل تمام شد و آوارگان دیگر امکان بازگشت به محل سکونت خود را نیافتند. آن گروه از ساکنان عرب این سرزمین که آن را ترک نکردند بعدا شهروندی اسرائیل را کسب کردند.

علاوه بر اینها، گروهی از شهروندان عرب اسرائیل از ساکنان نوار غزه یا کرانه باختری رود اردن هستند که در سال‌های پس از اشغال این اراضی توسط اسرائیل، توانستند شهروندی این کشور را به دست آورند. به گفته مقامات اسرائیلی، اعراب حدود ٢٠ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. اکثر اعراب اسرائیل مسلمان و حدود بیست درصد آنان عمدتا مسیحی و دروز هستند.

در انتخابات پارلمانی سال ٢٠١٥، سیزده نامزد عرب به پیروزی رسیدند و به مجلس راه یافتند و در حال حاضر، سومین جناح بزرگ را در کنست تشکیل می‌دهند. جناح اعراب در کنست مخالف دولت فعلی هستند.

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، طرح اخراج نمایندگان، که مورد حمایت دولت و جناح‌های دست راستی پارلمان بود، کوتاه مدتی پس از طرح دیگری در مورد سازمان‌های غیردولتی به تصویب رسیده است.

در آن طرح، آن دسته از سازمان‌های غیردولتی که بخش عمده منابع مالی خود را از دولت‌های خارجی دریافت می‌کنند ملزم شده‌اند این منابع را اعلام کنند. مخالفان این طرح گفته‌اند که هدف اصلی آن، تحت فشار قرار دادن سازمان‌های غیردولتی است که اکثر آنها دارای گرایش چپگرایانه بوده و به خصوص از حقوق فلسطینیان و صلح با آنان طرفداری می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز این مصوبه را مورد انتقاد قرار داده و گفته است چنین قوانینی می‌تواند باعث تضعیف دموکراسی در اسرائیل شود.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:31

شورای آموزش عالی ترکیه سفر استادان دانشگاه‌های این کشور به خارج را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

تلویزیون دولتی تی‌آر‌تی با پخش خبر ممنوعیت این سفر، جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است.

این شورا روز گذشته از ۱۵۷۷ رئیس دانشگاه‌های ترکیه خواست تا استعفا دهند.

وزارت آموزش ترکیه روز گذشته مجوز کار ۲۱ هزار معلم را که در موسسات خصوصی درس می‌دادند، لغو کرد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:31

بنابر گزارش‌ها، با گذشت چند روز از شکست کودتا در ترکیه، هنوز از موقعیت ۱۴ کشتی جنگی این کشور خبری در دست نیست.

این بی‌خبری شامل وضعیت فیصل کوسله، فرمانده نیروی دریایی این کشور هم می‌شود که گفته می‌شود از زمان کودتا تماسی با رهبران ترکیه نگرفته است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی تایمز، علاوه بر مشخص نبودن موقعیت این کشتی‌های جنگی، از وضعیت دریادار فیصل کوسله، فرمانده نیروی دریایی ترکیه از روز جمعه (پانزدهم ژوئیه) خبری در دست نیست و او هم‌زمان با آغاز تلاش گروهی از نظامیان ارتش ترکیه برای به کنترل گرفتن قدرت در این کشور، 'خارج از دسترس' بوده است.

همین موضوع به گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط میان فرماندهان نیروی دریایی با کودتای نافرجام روز جمعه دامن زده است.

همچنین مشخص نیست که در صورت صحت این گزارش‌ها، آیا فرمانده نیروی دریایی از 'رهبران کودتا' بوده و یا این که توسط کودتاچیان به گروگان گرفته شده است.

با وجود این، شبکه تلویزیونی راشا تودی، امروز (سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه - ۲۹ تیر) گزارش کرده نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه اخبار مربوط به 'ناپدید شدن' این کشتی‌ها را تکذیب کرده است هر چند در مورد موقعیت فعلی آنها هم جزییاتی ارایه نکرده است.

به گزارش این شبکه خبری روسی، علاوه بر این ناوچه‌های، دو هلی‌کوپتر و ۲۵ کماندو ارتشی هم از زمان وقوع کودتای نافرجام، ناپدید شده‌اند.

همزمان این گزارش‌ها از احتمال پهلو گرفتن این کشتی های جنگی در سواحل یونان خبر داده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، این کشتی‌ها در هنگام آغاز کودتا در دریای اژه یا دریای سیاه بوده‌اند و از آن زمان به سواحل ترکیه 'بازنگشته‌اند'.

پیش از این هم، ساعاتی پس از شکست کودتا، گزارش شد هشت نفر از درجه‌داران ارتش ترکیه با هلی‌کوپتر به یونان پناه برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین پیامدهای کودتای نافرجام ترکیه

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:18

در پی کودتای نافرجام هفته پیش در ترکیه حداقل ۴۵ هزار نفر بازداشت، اخراج یا از کار خود معلق شده اند.

پاکسازی کسانی که سطح وفاداری آنها به رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه، کافی تشخیص داده نمی شود روز سه شنبه گسترش یافت و شامل آموزگاران و روسای دانشکده ها و اصحاب رسانه ها شد.

دولت می گوید این افراد متحدان فتح الله گولن روحانی ساکن آمریکا هستند. آقای گولن اتهام هدایت شورش علیه دولت را رد می کند.

بن‌علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت که این روحانی هدایت یک "سازمان تروریستی" را بر عهده دارد.

او در پارلمان گفت:‌ "آنها را ریشه کن خواهیم کرد."

به گزارش رسانه های ترکیه آمار اخراج و تعلیق ها چنین است:

  • ۱۵۲۰۰ آموزگار و خدمه آموزشی اخراج شده اند
  • به ۱۵۷۷ رئيس دانشکده دستور استعفا داده شده
  • ۸۷۷۷ کارمند وزارت کشور برکنار شده اند
  • ۱۵۰۰ خدمه وزارت دارایی اخراج شده اند
  • ۲۵۷ نفر از کارکنان دفتر نخست وزیری اخراج شده اند

روز سه شنبه گزارش شد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان آمادگی کشورش را برای هرگونه تحقیق بر سر کودتای اخیر ترکیه اعلام کرد. کاخ سفید گفت که آن دو مشخصا در مورد فتح الله گولن گفتگو کرده اند.

آقای اردوغان بعد از کودتای نافرجام اخیر، در یک سخنرانی عمومی فتح‌الله گولن را به دست داشتن در کودتا و آمریکا را به حمایت از آن متهم کرده و از ایالات متحده خواسته بود او را مسترد کند. فتح الله گولن سال‌هاست در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کند.

در پی آن اظهارات، آمریکا گفت که متهم کردن واشنگتن به حمایت از کودتا می‌تواند به روابط بین دو کشور آسیب برساند و از دولت ترکیه خواست اگر مدارکی در مورد دخیل بودن آقای گولن در این کودتا در اختیار دارد، ارائه کند.

آقای گولن در بیانیه ای "دولت آمریکا را ترغیب کرده است هر گونه تلاشی برای سوءاستفاده از فرآیند استرداد برای خونخواهی سیاسی را رد کند."

همزمان پنتاگون هم اعلام کرد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، روز سه شنبه با همتای ترک خود در مورد پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه صحبت کرده است.

برق این پایگاه که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در عراق و سوریه از آن استفاده می کنند از زمان کودتا قطع است.

سرکوب ها و اعتراض ها

سازمان نظارت بر رسانه های ترکیه روز سه شنبه مجوز ۲۴ کانال رادیویی و تلویزیونی که متهم به تماس با آقای گولن هستند را لغو کرد.

این درحالی است که بیش از ۶ هزار خدمه نظامی بازداشت و تقریبا ۹ هزار مامور پلیس اخراج شده اند. حدود سه هزار قاضی هم از پست خود معلق شده اند.

برکناری هزاران مقام زنگ خطر را برای ناظران بین المللی به صدا در آورده است. سازمان ملل دولت ترکیه را ترغیب کرده به حاکمیت قانون احترام بگذارد و حقوق بشر را پاس بدارد.

روز سه شنبه یک مقام ارشد آلمانی گفت که "یک شکاف عمیق" در ترکیه سر باز کرده است و او می ترسد این شکاف ها باعث ناآرامی در میان جامعه بزرگ ترک های آلمان شود.

خواکیم هرمان وزیر امور داخلی استان باواریا به روزنامه برلینر زایتونگ گفت:‌ "خطر اوج گیری خشونت میان هواداران اردوغان و مخالفانش در آلمان هم افزایش یافته."

مارتین شولتس رئيس پارلمان اروپا ترکیه را به "انتقام گرفتن" از مخالفان و منتقدان متهم کرده است.

او همچنین گفت که بحث پیرامون احیای مجازات اعدام "عمیقا نگران کننده" است. اتحادیه اروپا هشدار داده که چنین اقدامی به معنی پایان گفت‌وگو برای پیوستن ترکیه به این اتحادیه خواهد بود.

براساس آمارهای رسمی در جریان تلاش برای کودتا ۲۳۲ نفر کشته و ۱۵۴۱ نفر زخمی شدند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:18

دونالد ترامپ میلیاردر اهل نیویورک روز سه شنبه در جریان گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه در شهر کلیولند ایالت اوهایو نامزدی حزب را به دست آورده است.

شمارش آرا نمایندگان حزبی برای ساعاتی ادامه داشت تا اینکه رای نمایندگان ایالت نیویورک او را به حد نصاب لازم رساند.

نامزدی او در روز پنجشنبه زمانی که طی یک سخنرانی آن را بپذیرد رسمیت خواهد یافت.

آقای ترامپ در توییتر نوشت:‌ "نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده افتخار خیلی بزرگی است. من سخت کار خواهم کرد و هرگز شما را مایوس نخواهم کرد. اول آمریکا!"

ایوانکا ترامپ دختر او پس از این رای گیری گفت:‌ "باورنکردنی است، سورئال است، به پدرم افتخار می کنم."

پسرش هم آن را "یکی از غیرواقعی ترین لحظات زندگی" توصیف کرد و نامزدی پدرش را "تاریخی" خواند.

او گفت:‌ "این یک جنبش واقعی است، او یک آدم واقعی است که از عهده کار برآمده و می خواهد آن را در خدمت کشور قرار دهد."

این رای گیری در دومین روز گردهمایی ملی جمهوری خواهان انجام می شود.

آخرین تلاش نمایندگان (معتمدین ایالتی) مخالف ترامپ برای رای دادن به کسی غیر از او روز دوشنبه ناکام ماند.

دونالد ترامپ ششمین نامزد ملی حزب جمهوری خواه در انتخابات سراسری از ایالت نیویورک است. کالیفرنیا و اوهایو هر کدام پنج نامزد در انتخابات سراسری داشته اند. این حزب در سال ۱۸۵۴ تشکیل شد.

________________________________________________________

جیمز کوک، خبرنگار آمریکای شمالی بی بی سی

وقتی دونالد ترامپ قصد خود برای نامزدی حزب را اعلام کرد، بسیاری آن را جوک خواندند. اما حالا هیچ کس نمی خندد.

در یک سال گذشته، این ساختمان ساز نیویورکی عالم سیاست آمریکا را زیر و رو کرده. او کارگزاران کارکشته سیاسی را با شعارهای قوی پوپولیستی روانه خانه کرده است.

آقای ترامپ با حمله به مهاجران غیرمجاز و کسانی که به نام اسلام دست به حملات تروریستی می زنند و قول بازگرداندن شغل هایی که آمریکا را ترک کرده، عده ای را به هیجان آورده و عده ای را منزجر کرده.

درحالی که نامزدی آقای ترامپ تایید می شد خیابان های اطراف محل گردهمایی شاهد حضور گسترده پلیس و تظاهرکنندگان موافق و مخالف آقای ترامپ بود.

حالا باید انتظار تظاهرات خیلی بیشتری را تا زمان انتخابات ماه نوامبر داشت. انتخاباتی که می رود بی شباهت به موارد گذشته باشد.

________________________________________________________

رد اتهام علیه ملانیا ترامپ

ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ پیشتر ادعاهایی که می گوید ملانیا ترامپ بخش هایی از سخنرانی اش در گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه را از دیگران کپی کرده رد کرد.

خدمه این ستاد گفتند که هیچ شاهدی نیست که خانم ترامپ بخش هایی از سخنرانی سال ۲۰۰۸ میشل اوباما را برداشته باشد.

این ادعاها بر دومین روز گردهمایی حزبی سایه افکنده بود.

ملانیا ترامپ که متولد اسلوونی است، در سخنرانی خود که بر ارزش‌های خانواده و جامعه‌ای فراگیر تاکید داشت، از همسرش به عنوان فردی "مهربان" نام برد که برای کشورش مبارزه خواهد کرد.

این اولین سخنرانی ملانیا ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی همسرش بود و تایید شده که او در نوشتن متن این سخنرانی، از دیگران کمک گرفته است. پیشتر گفته شده بود که خانم ترامپ این متن را به تنهایی نوشته است.

او در سخنرانی خود تلاش کرد از همسرش تصویر مردی قاطع و در عین حال مهربان و وحدت‌بخش ارائه کند.

ملانیا ترامپ تا کنون حضور چندانی در رویدادهای تبلیغاتی همسرش نداشته است.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 12:18

گزارش ها از شهر بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری از بروز درگیری بر سر انتقال آب و دخالت پلیس در آن حکایت دارد که با خشونت همراه شده است.

خبرگزاری فارس در صفحه توییتر خود از آتش گرفتن ساختمان دادگاه بلداجی در جریان درگیری ها خبر داده و می گوید که چند مأمور پلیس زخمی شده اند.

شاهدان عینی می گویند که دست کم ۵۰ نفر بازداشت و ده ها نفر زخمی شده اند.

گزارش های تأیید نشده ای از کشته شدن یک یا دو مأمور پلیس منتشر شده که بی‌بی‌سی نمی تواند مستقلا آنها را تأیید کند.

درگیری پس از آن آغاز شده است که گروهی از ساکنان محل با تجمع در نزدیکی تالاب چغاخور قصد داشتند مانع از آغاز عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب به کارخانه فولاد سفیددشت شوند.

مأموران پلیس ضد شورش ایران برای حفاظت از کارکنان پروژه انتقال آب و تأمین امنیت این پروژه در محل حاضر شده اند که میان آنها و معترضان درگیری ایجاد شده است.

ناصر کرمی، اقلیم شناس و استاد دانشگاه برگن نروژ در این مورد می گوید: چهارمحال و بختیاری از جمله پرآب ترین مناطق ایران بوده، اما اکنون گفته می شود که به بیش از ۵۰۰ روستا در این استان با تانکر آبرسانی می شوند.

این مشکل سه عامل اصلی دارد: اول اینکه در حال حاضر سالانه دو میلیارد متر مکعب آب از زاگرس به دشت های ایران و شهرهایی مانند اصفهان، یزد، کرمان و قم منتقل می شود. دوم اینکه حفر بی رویه چاه های عمیق در سال های اخیر سفره های زیر زمینی را به شدت آسیب زده است و سوم اینکه میزان بارندگی کاهش یافته است.

مجموعه این عوامل باعث ایجاد نگرانی عمومی در منطقه در مورد آب شده است و زمینه روانی درگیری اخیر تا حدود زیادی تحت تأثیر این نگرانی است.

به گفته آقای کرمی، پروژه بزرگ فولاد سفیددشت فاقد سیستم بازچرخانی آب است و عملا آب را می بلعد، به همین دلیل مسئولان آن به انتقال آب از منابع دیگر منطقه، از جمله تالاب چغاخور متوسل شده اند.

تصاویر زیر را مخاطبان بی‌بی‌سی برای ما فرستاده اند:

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:19

فعالان سوری می‌گویند که حداقل ۵۶ غیرنظامی از جمله یازده کودک در حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به دو روستای تحت کنترل داعش کشته شده‌اند.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، به نقل از ساکنان این دو روستای تحت کنترل گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) می‌گوید که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا، سپیده‌دم به دو روستای توخار و الهوشریه در شمال سوریه حمله کردند.

توخار در ۱۴ کیلومتری منبج در استان حلب است که از پایگاه‌های داعش به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد که این حمله اشتباهی صورت گرفته و مردم این دو روستا نیروهای داعش قلمداد شده‌اند.

یک گروه فعالان سوری شمار کشته‌شدگان را بیشتر دانسته و می‌گوید ۹۰ نفر در این حملات کشته شده‌اند.

تائید صحت این گزارش‌ها امکان‌پذیر نیست و دولت آمریکا تا کنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

این منطقه شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای عرب سنی با نیروهای گروه داعش بوده است. این نیروها از حمایت هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا برخوردارند.

این نیروها درصددند که آخرین قلمروی تحت کنترل داعش در مرز با ترکیه را از این گروه بگیرند.

روز دوشنبه هم ۲۱ نفر دیگر در حمله‌ای که گمان می‌رود توسط هواپیماهای ائتلاف صورت گرفته باشد، کشته شدند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:19

ترکیه ۱۵ هزار و دویست نفر از کارمندان وزارت آموزش این کشور را به خاطر آنچه ارتباط با گروه مرتبط با کودتا علیه دولت خوانده، از کار تعلیق کرده است.

وزارت آموزش ترکیه اطلاعیه‌ای در این مورد صادر کرده است. هنوز مشخص نیست چه افرادی از کار برکنار شده‌اند.

شورای آموزش عالی ترکیه هم به روسای بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه کشور دستور داده تا استعفا دهند.

تعلیق این افراد پس از آن صورت می‌گیرد که بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه وعده داد حامیان فتح‌الله گولن را "ریشه‌کن" خواهد کرد.

آقای گولن، شخصیت مذهبی مقیم آمریکا دخالت در اقدام برای کودتا را رد کرده اما دولت ترکیه و حامیانش او را به دست داشتن در این طرح متهم کرده‌اند.

تا کنون هزاران سرباز و پلیس و مقام رسمی بازداشت شده و شمار زیادی از قضات و دادستان‌ها از کار خود تعلیق شده‌اند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:19

ابراهیم غفاری، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفته است مهدکودکی در تهران به علت آنکه "استخر مختلط" برگزار می‌کرده، تعطیل شده است.

در پی انتشار خبری در خبرگزاری تسنیم مبنی بر برگزاری "استخر مختلط در مهدکودک"، آقای غفاری گفت: "به‌صورت سرزده به آن مهدکودک رفتیم و تمام شواهد موجود در تصاویر با مهد‌کودک مذکور تطابق داشت و این مهدکودک خاطی تعطیل شد."

به گزارش تسنیم او گفت: "پس از بررسی‌های انجام شده و با توجه به سوابق این مهدکودک و اختیارات بهزیستی استان تهران، تصمیم بر تعطیلی موقت این مهدکودک گرفته شد. تعطیلی موقت این مهدکودک، امروز (۲۹ تیر ماه) به کمیسیون عالی سازمان بهزیستی کشور اعلام شد که این کمیسیون دارای اختیارات تعطیلی دائم است و با وجود اعتراض مدیریت این مهدکودک نسبت به این تصمیم‌گیری، تصمیم بهزیستی استان به این مهدکودک خاطی ابلاغ شد."

این مقام سازمان بهزیستی همچنین اعلام کرد: "هیچ مهد‌کودکی حق برگزاری استخر مختلط را ندارد و در صورت مرتکب شدن به چنین تخلفی، آن مهدکودک پلمب می‌شود."

آقای غفاری تاکید کرد که اگر مهدکودکی دارای فوق برنامه‌ای با عنوان "استخرهای مختلط" باشد، دچار تخلف شده است و با این مجموعه صد‌در‌صد برخورد می‌شود، زیرا "بخشنامه‌‌ای برای رعایت ضوابط و استاندارد‌ها" به تمام مهدهای کودک ابلاغ شده است.

خبرگزاری تسنیم، مدعی شده که اخیرا در برخی از مهدکودکها، برگزاری برنامه استخر مختلط در جدول برنامه آنها قرار گرفته است.

به گفته این خبرگزاری مهدکودکها "عکسهای برگزاری برنامه استخر مختلط در مهد کودک" خود را بر روی وب‌سایت رسمی خود قرار داده‌‌اند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:06

مقام‌های آلمانی می‌گویند فردی که با تبر و چاقو به مسافران قطار بین شهری در جنوب آلمان حمله کرد به طرفداری از دولت اسلامی - داعش - "مظنون است."

روز سه شنبه، ٢٩ تیر (١٩ ژوئیه)، مقامات آلمانی گفتند که در جستجو از محل سکونت عامل این حمله، که یک پناهجوی هفده ساله افغان بود، پرچم دست‌ساز گروه دولت اسلامی به دست آمده که می‌تواند نشانه گرایش او به این گروه باشد.

در حمله به مسافران قطار محلی در نزدیکی شهر وورتزبورگ، واقع در ایالت بایرن (باواریا) در جنوب آلمان، چهار عضو یک خانواده اهل هنگ کنگ به شدت زخمی شدند که وضع دو تن از آنان وخیم گزارش شده است.

فرد مهاجم هنگام فرار به ضرب گلوله ماموران پلیس از پای درآمد. این جوان افغان به عنوان "نوجوان" به تنهایی وارد آلمان شده بود و تحت سرپرستی موقت یک خانواده آلمانی زندگی می‌کرد.

یک مقام محلی گفته است که "کاملا محتمل است که حمله به مسافران قطار، اقدامی با انگیزه‌های اسلامگرایانه بوده باشد."

قطار محلی که واقعه حمله به مسافران در آن روی داد حامل حدود بیست و پنج مسافر بود و یکی از شاهدان عینی وضعیت کوپه قطار پس از حمله جوان افغان را به "کشتارگاه" تشبیه کرده است. وی گفته است که عامل این حمله توانست از داخل قطار بگریزد اما اعضای یک واحد سیار پلیس که تصادفا در محل حضور داشت، به تعقیب پرداختند و به سوی او شلیک کردند.

در حالیکه تعدادی از کشورهای اروپایی هدف حمله وسیع و پر تلفات اسلامگرایان قرار گرفته‌اند، آلمان تا کنون از چنین عملیاتی برکنار مانده و تنها شاهد اقدامات تهاجمی پراکنده فردی بوده است.

سال گذشته، آلمان به حدود یک میلیون و یکصد هزار پناهجو اجازه ورود به این کشور را داد که اکثر آنان را شهروندان سوریه و پس از آنان، شهروندان افغانستان تشکیل می‌دادند. پناهجویان افغان گفته‌اند که به خاطر ناامنی و فقر از کشورشان می‌گریزند.

مقامات آلمانی در مورد نحوه تاثیر پذیری یا ارتباط احتمالی مهاجم افغان با اسلامگرایان افراطی اطلاعات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:06